5 tips voor een perfect rond achterwerk zonder te hoeven squatten

Het internet lijkt vol te staan met een enorme hoeveelheid artikelen gericht op verschillende trainingsdoelen. De meeste bevatten echter alleen algemene informatie over het trainen van de belangrijkste spiergroepen. Vandaag willen we je aandacht krijgen voor het trainen voor een mooi rond achterwerk. Iets wat we allemaal het liefst willen.

Squats zijn de beste oefening voor dat doel, maar we zullen bewijzen dat je mooie ronding kunt krijgen zelfs zonder die irritante squats.

DeBesteZinnentjes verzamelde voor jou 5 oefeningen die geen squats zijn, maar die je toch helpen de gewenste curven te bouwen!

Waar – Een vlak, stevig oppervlak (zoals een oefenmat);
Hoeveelheid – Voor een complete workout: 3-4 sets van elk 10-15 herhalingen voor elke oefening;
Hoevaak – 3 keer per week;
Resultaat – Een sterk en rond achterwerk, verbeterde lichaamshouding en verbeterde uithoudingsvermogen.

1. Stijve Dead-Lift

Step by step instructions: Stand facing with your legs slightly wider than shoulder width apart holding a barbell. (A) Bend forward at your waist, keep your back straight and nearly parallel to the floor, without moving your torso, exhale and lift the barbell up towards you. Keep your elbows close in to your body and use your forearms to support the weight. (B)


2. Achtertrap met een elastieke band voor de weerstand

Step by step instructions: Attach one end of the band to a steady object like a railing or a pole and the other end to your ankle while lying down. (A) Pull your leg away to stretch the elastic and bring ut back without bending your body or leg. (B)


3. Rechte brug

Step by step instructions: Attach one end of the band to a steady object like a railing or a pole and the other end to your ankle while lying down. (A) Pull your leg away to stretch the elastic and bring ut back without bending your body or leg. (B)

Check snel voor het meest optimale en snelste resultaat de twee onmisbare oefeningen op de volgende pagina!

Wat vind jij? Reageer hieronder