Genoeg reden om elke dag 30 minuten te gaan wandelen..

Wees eerlijk: je besteedt per dag makkelijk een half uur aan Instagram en Facebook. Als je je telefoon nou eens uitzet en die tijd gebruikt om een wandeling te maken, bijvoorbeeld in het park of gewoon lekker door de buurt. Wandelen is namelijk zo goed voor je lichaam en geest. Er zijn een aantal dingen die kunnen gebeuren als je elke dag een wandeling van zo’n 30 minuten maakt.

Het brein verandert op goede manier

In een onderzoek zijn de effecten die wandelen op het brein heeft aangetoond. Volgens dit onderzoek gaat je endorfine omhoog en je stress significant omlaag. Oefeningen met een lage impact, zoals wandelen, dragen ook bij aan de algehele hersengezondheid en verminderen zelfs het risico op Alzheimer en dementie.

Het verbetert je zicht

Misschien klinkt het raar, maar blijkbaar kan elke dag wandelen ook voordelen voor de ogen opleveren. Wandelen verbetert de oogdruk, waardoor een glaucoom in sommige gevallen wordt verminderd.

Het houdt je hart sterk

Wandelen is net zo functioneel als hardlopen zegt de Amerikaanse Hartstichting. Het kan hartgerelateerde problemen helpen vermijden, zoals een beroerte. Ook verbetert het de bloedcirculatie, reduceert het cholesterol en stabiliseert het de bloeddruk.

Het vergroot je longen

Naast bestrijden van toxines in het lichaam, verbetert wandelen ook de longen door deze te leren meer zuurstof door het lichaam te laten stromen. Dit kan een grote invloed hebben op de longfunctie, voor het voorkomen van longziekten.

Het verbetert je alvleesklier

In een onderzoek is aangetoond dat mensen die alleen wandelden een betere glucosegehalten hebben dan mensen die 6 keer zo vaak hardlopen. Dit betekent dat mensen door middel van lopen diabetes kunnen veroorzaken, en dat wandelen een betere optie is dan hardlopen.

Dat is nog niet alles. De voordelen die staan op de volgende pagina zullen ervoor zorgen dat jij elke dag 30 minuten gaat wandelen. Kijk snel verder!

Wat vind jij? Reageer hieronder